Magazín Fortune (CNN Money) vyhlásila novú generáciu expertov manažmentu, ktorí menia chápanie a chod biznisu.
Túto informáciu dávam do pozornosti práve preto, lebo jedným z týchto ľudí je aj najväčší expert v oblasto kredibility informácií na internete.
B.J. Fogg
Zakladateľ a riaditeľ, Persuasive Technology Lab, Stanford Univ., Palo Alto
Jeho idea: Mobilné technológie budú prostriedkom a najsilnejším spôsobom, ako ovplyvniť spotrebiteľa v najbližších 15 rokoch.
Klienti: Procter & Gamble, Nike, AARP
Keď B.J. Fogg začal študovať v roku 1992 vplyv technológií na správanie človeka, čelil nezáujmu voči jeho nápadom. No dnes je jedným z najvyhľadávanejších mysliteľov v Silicon Valley.
V jeho laboratóriu na Stanforde spolu s ostatnými odborníkmi skúmajú, ako webové stránky a ich dizajn pre mobilné zariadenia ovplyvňujú zákazníkov. Aplikuje svoje zistenia na firmy ako e-Bay (kde pracuje na zlepšení služieb zákazníkom) a Nike (kde pomáhal zjedodušiť ich športovú líniu) a zároveň zasväcuje do tajov svojich myšlienok aj študentov Stanfordu.
V jednom zo svojich kurzov na Facebooku, sú študenti vyzvaní vytvoriť aplikáciu, ktorá o niečom presvedčí ostatných používateľov na akomkoľvek populárnom webe. Okrem tohto v Stanfordskom laboratóriu skúmajú vytváranie zdravotných návykov na internete, automatické zmeny správania, presviečanie ľudí cez mobilné telefóny a vo veľkej miere aj psychológiu Facebooku.
V predošlých článkoch som často vychádzala z jeho tórií kredibility (Kredibilita ako spoľahlivosť a odbornosť, Teória význačnosti a interpretácie, ), popísala Smernice pre kredibilitu na webe a ukázala vám výsledky jedného z jeho prieskumov („Čo robí stránku kredibilnou?“).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára